maandag 29 oktober 2007

Toch weer overleefd!


Valt mij weer alles mee. Ik leef nog. Maar het was een zware terugreis.

De vakantie was mooi en leuk en veel gewandeld. De heenreis was ook nog wel te doen, maar terug was niet zo'n pretje, omdat we de hele dag moesten reizen.
Het begon allemaal om 4:15 's ochtends. Broerlief maakte een hoop herrie waardoor je natuurlijk wakker werd en vervolgens niet meer kon slapen. M'n vriend en ik hadden onze wekker staan om 6:00, maar dat leek nogal ver. Een uur later, rond 15:15 begon een ander te rommelen en te doen, dus was je al helemaal wakker. Lukte het voor die tijd om nog net om in sluimertoestand te komen, was het in no time al weer voorbij. Nog even warm onder de dekens blijven liggen om vervolgens om 5:45 er toch maar uit te gaan.
Stipt om 6:30 vertrokken we bepakt en bezakt richting vliegveld. Het was ongeveer 3 kwartier rijden, dus we kwamen voor La Palmase tijd keurig op tijd aan op het vliegveld. Nog even tijd om een lekker kopje thee met muffin als ontbijt naar binnen te werken om daarna op het vliegtuigje te wachten. De eerste vlucht stond gepland om 8:20, maar we vertrokken iets later. Het was een klein vliegtuig met twee propellors (raar woord eigenlijk). Voordeel daarvan is: Snel instappen, snel opstijgen, snel landen en snel uitstappen. Je begrijpt wel dat deze vlucht snel verliep en geen problemen voor mij opleverde. Het was zo'n 50 minuten vliegen naar Gran Canaria. Eenmaal daar moesten we 3 uur wachten voor de volgende vlucht.
Op de een of andere manier is de tijd nog redelijk snel verlopen. We hadden een terrasje gevonden op een balkon in het zonnetje, wat mij het gevoel gaf niet geheel in een blik te zitten. Een beetje vrijheid op het vliegveld...

De volgende vlucht ging al een stuk trager. Ook met een beetje vertraging, maar alles eromheen ging langzaam. Traag boarden, langzaam gaan zitten, eenmaal geland een heel stuk taxien naar de juiste plek, langzaam uitstappen, om vervolgens om Madrid een paar uur te zitten.
Het was ondertussen etenstijd. De tijd was ook weer een uur vooruit, dus gingen we maar een hapje eten. Trek had ik ondertussen ook. En wat eet je op een vliegveld? Juist, Mac Donalds!
Goed, een gezonde maaltijd verder en een rondje vliegveld Madrid (Er was wel een Zara en een Mango) was het dan eindelijk de tijd aan de laatste vlucht. We hadden wederom weer vertraging, dit keer 35 minuten, maar de piloot beloofde ons zo'n 20 minuten ervan goed te maken. En dat heeft íe gedaan. Maarja, eenmaal op Schiphol geland moet je nog 10 minuten rijden naar je plek, om vervolgens weer langzaam uit te stappen, en nog langzamer de koffers op te halen.
Om 21:50 was onze landing gepland, dit werd 22:10, waarna we vervolgens nog 50 minuten op de koffers hebben moeten wachten. Kortom 23:00 buiten en 23:30 thuis.
Beter kan bijna niet, toch?

Maargoed, het weekje La Palma had ik niet willen missen en dan neem ik de terugreis wel voor lief. Maar voorlopig even geen vliegreis meer voor mij. 5x vliegen in 2 dagen vind ik toch wel genoeg.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Sas!

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent. 5 x vliegen in twee dagen is best een hoop, maar je hebt wel een lekker weekje achter de rug. En als je ooit nog meer van de wereld wil zien (en dat wil jij volgens mij nog wel gaan doen), dan zul je je vast moeten voorbereiden op meer vele lange uren in dat, in jouw woorden gezegd, krappe sardinesblikje (trouwens: op verschillende plekken in het vliegtuig heb je beduidend meer (been)ruimte hoor! Ontdek je vliegtuigplekje, hihi!).
Wij houden het vol (en ik kan ook nooit slapen in het vliegtuig), dus dan kan jij het ook! En wat je er allemaal voor terug krijgt is zo overweldigend mooi en indrukwekkend, dat je dat er zeker voor over hebt (ik spreek uit (reis)ervaring)!

Veel liefs, je zus!

Saskia zei

Ik zie ook wel de voordelen van het vliegen, namelijk, wat er na het vliegen is, maar het vliegen zelf is gewoon echt niet fijn!
Maar je hebt gelijk. Het is fijn dat vliegen bestaat, anders kunnen we niet naar al dat moois :)

Liefs,