donderdag 18 oktober 2007

VAARWEL!

Morgenochtend vroeg stap ik in het vliegtuig naar La Palma. Ik heb er zin in om daar te zijn, maar niet om te vliegen. En al helemaal niet hoe we daar gaan komen. Heen een tussenstop van 4 uur op Madrid en op de terugweg zelfs twee stoppen. Op Gran Canaria en Madrid!

Met de jaren heb ik telkens minder plezier gekregen in vliegen. De enige reden die ik kan verzinnen wat vliegen nog draaglijk maak is dat het niet zo lang duurt. Tenminste, als je niet al te ver gaat. Het is nou eenmaal een feit dat over land reizen naar Amerika en eilandjes niet echt gaat. Persoonlijk pak ik liever de trein of de auto, terwijl daar meer risico's aan zit. Vliegen word minder leuk voor mij door het volgende:
  • Het lange wachten voor je uberhaupt in het vliegtuig zit,
  • dan komt er nog bij dat een vliegtuig veel herrie maakt,
  • de plekken krap zijn,
  • het eten niet echt lekker is en
  • ik het nooit voor elkaar kan krijgen om te slapen.
Maargoed. Zodra ik met beide benen op La Palma sta, is het weer goed. Helaas met meerdere stoppen dan ik had gewild, wat betekend ook weer vaker opstijgen en landen. Wat ook betekend; Meer risico op neerstorten. Daar zit mijn angst.

Ik klink wel als een bang muisje zo, maar ik kan best ergens de spanning van in zien. Ik ben over het algemeen wel in voor een avontuur. Ik rijd graag motor, auto, doe aan sportklimmen op soms aardige hoogtes en als iemand zou vragen of ik mee ga parachutespringen ga ik meteen mee. Maar vliegen in een boeing is niets voor mij. Geef mij dan maar een helikopter. Dan zie je veel meer en zit je naast de piloot, in plaats van als sardientjes in een blik. Of nog beter, ik wil wel zelf vliegen. Scheelt een hoop, denk ik...

Maarre... Fijne vakantie allemaal en vaarwel! Mijn leven was bijzonder aangenaam.

2 opmerkingen:

Jo zei

La Palma? Is dat nieuw? Daar heb ik je helemaal niet over gehoord. Ga je met Erik? Veel plezier in ieder geval!

x Joke

Anoniem zei

Ja, de ouders van Erik zijn 30 jaar getrouwd en trakteren op een weekje vakantie.
Dus, vaarwel en misschien tot later als het meezit :)

X Sas