zondag 7 oktober 2007

De Zondag


De zondag is een rustdag.


Hoewel, meestal sport ik op de zondag, de hele middag lang (vermoeiend maar leuk) en 's ochtend moet het huis schoon, dus dan is de dag al weer zo'n beetje volgemaakt.

's Avonds wil ik dan ook meestal weinig tot niets doen. Lekker een filmpje kijken op de bank. Laat avondeten met m'n benen op de tafel. Heerlijk rustig. Maar het is dan al weer 's avonds. Dus ook al doe ik mijn best om te rusten. Een aantal keren op de avond krijg ik een schrikreactie omdat ik denk dat ik nog wat moet doen voor de volgende dag of aankomende week. En meestal is dat ook zo... ...zucht


Persoonlijk kan ik dan weinig tot geen puf opbrengen om er ook daadwerkelijk aan te beginnen. Het is dan ook geheel mijn eigen schuld als ik weer eens te laat start met een project of actie. En voor mij dan ook de normaalste zaak om de dag erna, maar weer eens dubbel hard te gaan werken.

Ik snap ook niet waarom ik zondag eigenlijk futloos ben ??? Welicht is het een slim plan om toch mijn acties over meerdere dagen te verdelen en dan ook te doen. Want plannen lukt mij al aardig. Maar eraan houden is nogal moeilijk.


Niet dat ik het goed praat voor mezelf. Maar volgens mij ben ik hierin niet de enige. En een keertje moet ook wel kunnen. Alleen liever niet elke week...

1 opmerking:

Jo zei

Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Ik merk zelf vaak dat ik heel hoge eisen aan mezelf stel. Dan neem ik me een heleboel voor en van al die dingen doe ik niets. Dan voel ik me weer een eikel dat ik niets gedaan heb... Het helpt me wel om wat minder hoge eisen te stellen, dus om me iets minder voor te nemen. En om niet boos op mezelf te worden als ik niet alles heb gedaan. Maar het ook goed te vinden als ik misschien maar 1 dingetje van mijn lijst heb gedaan. En om het te voelen en te accepteren als ik geen fut heb, in plaats van het te veroordelen. Wel makkelijk gezegd en iets minder makkelijk gedaan, maar voor mij helpt dit hoofd-besluit al om het een beetje op deze manier in mijn hart te voelen.
Misschien heb je hier wat aan. En als je er niks aan hebt, leg het dan vooral naast je neer.

Ik wil wel graag weer een keer met je afspreken om gezellig bij te kletsen. Ik vind het altijd heerlijk om over dit soort dingen na te denken en te praten. En ook over alle andere dingen waar wij samen over kunnen babbelen.

Gelukkig zien we elkaar in ieder geval zaterdag! Dikke knuffel,

Joke