donderdag 3 januari 2008

Een nieuw jaar

Het is alweer 2008. Iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst!
Nog goede voornemens misschien? Afvallen, meer bewegen, stoppen met roken? Hetzelfde liedje als altijd? Nou, voor mij niet.
Ik beweeg al, ga niet op dieet en ik rook niet, dus is dat gemakkelijk.
Heb ik eigenlijk wel goede voornemens? Niet echt. Ik heb niets met mezelf afgesproken, maar het wordt waarschijnlijk wel een bijzonder jaar voor mij.
Het jaar van afstuderen, het jaar van werken, het jaar van... meer geven om de wereld.
Een nieuwe fase in het leven gaat het zeker worden. En, ik heb daar zin in! Meer nog, dan afstuderen. Maarja, dat moet toch eerst gebeuren.
Als ik mijn papiertje heb, dan... Tja, wat dan? Ik kan nog vrij weinig dan. Moet alles zelf gaan opbouwen en regelen. Maar dat maakt het juist leuk. Geen vastigheid, nouja, deels dan. Ik kan kiezen en proberen te doen waar ik goed in ben. Dus geen vaste baan van 40 uur, maar fotografie, vrijwilligerswerk en wie weet wat ik nog meer tegenkom.
Ik wil ook kort de schoolbanken in. Voor mijn vrijwilligerswerk. Dat is onderdeel van mij. En verder... Ik zie het wel. Ik laat me verassen en inspireren door de mensen en dieren die ik ontmoet in 2008.
Eindig ik misschien toch als verkoopster in een winkel of maak kantoren schoon. Maar ook dat zie ik wel...

Een succesvol jaar voor iedereen en niet alleen op zakelijk gebied!

1 opmerking:

Jo zei

Je bent een schat weet je dat? Dank je voor je lieve berichtje op mijn breiblog. Echt een hart onder riem. Ik vind het fijn dat we al zo lang vriendinnen zijn en dat je altijd voor me klaar staat.
Je hebt mooie plannen voor de toekomst en ik weet zeker dat je ze bereiken zult, want niet alleen op de klimmuur ben je een terrier! GRRRR!

x Jook