maandag 26 oktober 2009

Ik ga trouwen!!!


Ja, ja, als je een tijdje niets schrijft, heb je opeens een hoop te vertellen.
Er is weer veel gebeurd en gedaan. Maar het leukste om te vertellen is nu toch wel dat ik ga trouwen!! Op vakantie ben ik gevraagd en had dit niet verwacht.
Natuurlijk heb ik voor deze speciale aangelegenheid ook een website gemaakt en hierbij een stukje uit de blog van die website:

Dag: 22 oktober 2009 - Jurken passen

In de herfstvakantie waren er aanbiedingen bij een bruidsmodezaak. Als echte NL was ik genoodzaakt om daar langs te gaan. Niet uitgaande van een goede match, maar wel een goede manier om mijn jurkenzoektocht te starten ging ik met mijn getuige Jonna langs.
De volgende passessie zal met mijn (schoon)moeders en zus zijn en stond 2 weken later gepland.

Aangekomen op de locatie in Amersfoort gingen we wat onwennig naar binnen. Een wat oubollige uitziende winkel met een kleine collectie jurken. De verkoopster was direct, maar niet vervelend. Op zich wel handig als je jurken gaat passen. Ik had keurig mijn huiswerk gemaakt en een mooie collage gemaakt van jurken die ik mooi vind. Op internet had ik ook gekeken naar de merken die mij aanspraken. Daar had de verkoopster weinig aan, aangezien ze een eigen merk en dus een eigen collectie heeft.

De eerste jurk die ik ging passen was best wel een droomjurk. Zo uit mijn collage gepakt, dus dit moet wel goed zijn!
De verkoopster liet er geen gras over groeien. Ik werd uit/aangekleed, korset met kipfilet en accessoires werden toegevoegd. In een klap was ik omgetoverd! Het leek assepoester wel. Onzeker naar buiten stappend, zag ik Jonna's vrolijke gezicht. O, een jurk staat mij dus wel! Ik voelde mij werkelijk een prinses en bleef maar naar mijzelf kijken in de spiegel. Toch was ik dit niet. Veel te lief, veel te mooi! De verkoopster zag dit aan mij en kwam met een jurk die niet in mijn collage stond. "Probeer dit eens" waren haar woorden en hup, terug het grote pashok in.

Wederom naar buiten stappend in een andere jurk, zag ik Jonna nog breder lachen en werd ik nieuwsgierig naar mijzelf. Voor de spiegel zag ik mijzelf staan en wist dat deze jurk echt heel mooi was. Een grote glimlach verscheen op mijn gezicht en de 20 jaar ervaring van de verkoopster kwam tot zijn recht.
Ik heb een lange tijd in de jurk gestaan en alle spiegels afgelopen. Ben ik dit? Wat een mooie jurk!

Terwijl ik aan de ene kant blij was, was ik aan de andere kant wel aan het balen. Deze trip moest slechts een passessie zijn, een inspiratiebron. Niet meteen klaar, einde verhaal... Wat een anticlimax! Om dit gevoel nog even te negeren, paste ik voor de vorm nog een andere jurk. Het zal toch niet zijn dat de 2e meteen raak is??
De 3e jurk was ook mooi, maar miste toch iets. Die tweede was gewoon ik, maar wat nu?
Gelukkig kwam de verkoopster met een leuk alternatief voor het uitje met mijn (schoon)moeders en zus en een belletje naar Erik gaven uiteindelijk de doorslag.


Ik heb een jurk gevonden!!

Nu alleen nog 11 maanden lang op gewicht blijven... :)

Geen opmerkingen: